Kom tot rust. Verminder stress. Leer bewust hier zijn.

Onze missie bij Mindfulness.nl is om Nederland een stukje gelukkiger te maken. Praktische technieken en tools die iedereen kan toepassen. Op werk, thuis of onderweg.

Effectieve aanpak

Ontworpen door experts

Wetenschappelijk

Bewezen door onderzoek

Voor elkaar

Altijd daar om je te helpen

Waarom mindfulness.nl

Wij helpen je
eenvouding online.

Opleidingen, workshops en coaching zoals jij dit wil. Eenvoudig online op afstand of dichtbij van mens tot mens. Met een groeiend internationaal netwerk van coaches en trainers op het gebied van mindfulness, meditatie en gezond leven. Verzekerd van kwaliteit.

Wat wij bieden

Trainingen

Onze cursussen helpen je grip te krijgen op je stress en geven je de juiste tools om je geluk te vergroten. Vanuit jarenlange ervaring en een breed netwerk van professionals bieden wij je onmisbare inzichten.

Coaching

Wij helpen je met het implementeren van mindfulness thuis of op werk. Door naast je te staan en samen een plan te maken zorgen we dat mindfulness vrucht gaat dragen in jouw leven of onderneming.

Kennis

Wij bieden informatie en geven je praktische tools en technieken om aan de slag te gaan. Belangrijke vragen over meditatie, mindfulness en de toepassing ervan beantwoorden wij uitgebreid.

Onze artikelen

Bekijk al onze artikelen omtrent mindfulness, meditatie en gezondheid.

Wat is mindfulness?

Wat is mindfulness (definitie) en wat kan je ermee? Wat zijn eigenlijk de voordelen? Je hebt er ongetwijfeld van gehoord, maar de definitie van mindfulness

Lees verder »

Wat is meditatie?

Meditatie is simpel gezegd een oefening om je aandacht op een bepaald object te richten – in het algemeen iets eenvoudigs, zoals een woord of

Lees verder »

Waarom mediteren?

Waarom zou je eigenlijk mediteren? Is dat niet alleen voor spirituele mensen? Zeker niet! Er is ontzettend veel wetenschappelijk bewijs dat meditatie een positief effect

Lees verder »

Wat is MBSR?

Wat is MBSR? Al in 1979 werd Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR) ontwikkeld door Dr. Jon Kabat-Zinn en zijn collega’s van de Stress Reduction Clinic van

Lees verder »

4-7-8 ademhalingsoefening

De 4-7-8-ademhalingstechniek, ook wel ‘ontspannende ademhaling’ genoemd, houdt in dat je 4 seconden inademt, de adem 7 seconden vasthoudt en 8 seconden uitademt. Deze oefening is uitermate geschikt om gevoelens van angst te verminderen of om in slaap te vallen.

Lees verder »